Natali Šau: lepota devijantnog

Litvanska umetnica Natali Šau svojim radovima ruši granice očekivanog i potvrđuje da čak i na prvi pogled manje lepe, pomalo izopačene scene, mogu skrivati istinsku lepotu od koje se ostaje bez reči.

Desert rose (self portrait)

Desert rose (self portrait)

Natalina dela pružaju hipnotišuću sintezu gotske elegancije, ženstvene snage i dekadencije koja mami publiku da uroni u njen neobični svet.

Ova „mračna umetnica” (kako Natali sebe naziva) svoj život vešto krije pod okriljem tajanstvenosti. O Natali Šau poznato je samo da je rođena 21. marta 1984. godine u Vilniusu (Litvanija) i da trenutno živi u Grčkoj. Veštinu kombinovanja 3D tehnologije, fotografije i kompjuterske grafike usavršila je potpuno samostalno i tako razvila specifičan stil.

 

Pored dela koja stvara za ličnu promociju, Natali izrađuje ilustracije i fotografije za muzičare, pozorišta, modne časopise, pisce i reklamne oglase. Neki od njenih klijenata su čuvena pariska juvelirnica Lydia Courteille jewelry, diskografska kuća Peaceville Records (za koju snima bend Cradle of Filth), New York Arts magazin (SAD) i francusko izdanje časopisa Vogue.

Srž velikog broja Natalinih fotografija čine religiozna tematika, drevne nordijske bajke, kao i klasična dela horor žanra i ruske književnosti, od kojih Natali izdvaja Dostojevskog i Gogolja. Protagonisti su uvek žene: Lilit, Lavinija, Alisa, Aleksandra Romanova i ledi Magbet tek su neka od imena iz čitavog spektra likova Natalinog opusa. Na pojedinim fotografijama, Natali postaje glavna junakinja sopstvene mračne bajke. Njeni radovi su slojeviti, ali izuzetno usklađeni.

Na Natalinim fotografijama najviše se ističe izbor boja. Pojačane nijanse, od crvene i roze do plave i ljubičaste, još više naglašene igrom svetla i tame, prožimaju oko i time nas privlače sve dok potpuno ne spoznamo sudbinu ovih bizarnih heroina. Natali svoje fotografije obogaćuje savršenim sklopom detalja, gde svaki od njih istovremeno predstavlja deo celokupne scenografije i samostalnu celinu. Kavezi, gotski i barokni kostimi, nakit i frizure svakodnevni su detalji koje ona pretvara u grotesku i tako vešto savladava uobičajeno.

U početku uočavamo jezivu stranu detalja: pipci, šavovi, oči bez zenica, krvave šake, odsustvo udova ili glave, ne izazvaju ništa osim osećaja šoka – ali samo na trenutak, dok za sobom ne ostave iznenađujuće divljenje. Poslednji korak ka upoznavanju Natalinih dela je ambijent: većina likova smeštena je u sobi, što predstavlja izuzetno važan stvaralački postupak. Na ovaj način umetnica fokus usmerava na samu junakinju i navodi posmatrača da se podrobnije posveti njenoj priči i ličnosti. Prostor je vrlo ograničen, scenografija je jednostavna u poređenju sa detaljima kojima Natali nadograđuje svoje protagoniste.

Kerli "Love is dead" (2008)

Kerli “Love is dead” (2008)

Služeći se savremenim tehnikama, izuzetno talentovana i samouka Natali neprestano izaziva oduševljenje svojom umetnošću. Njene fotografije, iako naizgled krhke i nežne, svojom energičnošću opijaju publiku i ostavljaju je nemu.

Sve slike preuzete su sa Nataline zvanične Facebook stranice.

Ako želite da pogledate i ostala Natalina dela, možete ih pronaći na njenom zvaničnom sajtu.

 

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *