„Metsi“ su sranje… (uvod)

Nije otkrivena topla voda kada bend prestane sa radom posle nekoliko godina burnog, ponekad i eksplozivnog prodora na muzičku scenu. The Replacements, bend iz Mineapolisa, Minesota, uvek je bio nadomak uspeha. Harizmatični vođa benda, Pol Vesterberg i blesavi basista Tomi Stinson (osnovao bend sa 12 godina) uvek su nalazili načine da se vrate u ‘ilegalu’ i ostanu misterija…

„Nismo se raspali… više smo celu stvar samo ostavili po strani. U šali smo rekli jednom prilikom da su The Replacements i dalje na turneji, još od 1991. godine. Čekaju autobus sa kojeg su sišli da ih ponovo pokupi.“ Slično je i sa čekanjem na stanici autobusa koji je privremeno promenio trasu. Znamo da ćemo ga čekati ali ne znamo koliko dugo. Još treba napomenuti da u vreme Replacements-a nije bilo mogućnosti provere dolaska GSP vozila preko mobilnog telefona (nije bilo ni mobilnih telefona)…

ColorMeObsessed-TheReplacements-AbbeyRoad-sm
(Preuzeto sa 6thfloor.blogs.nytimes.com)

Postavite sebi pitanje: „Da li sam ja ikada čuo za Replacements-e?“ Ako niste, nije strašno – niste jedini. Krajem osamdesetih, pročitavši u „Music Magazine“-u veliku priču o Replacement-sima kao poslednjem i najvećem bendu osamdesetih, Džon Bon Džovi se pobunio i izjavio kako je „nemoguće da su oni najbolji bend osamdesetih, a da on nije ni čuo za njih.“ Eto zapravo pokazatelja koliko su oni bili veliki u odnosu na eksponiranost.

Šta je zapravo činilo „Metse“ toliko velikim? Da li ste se ikada zapitali kako nekome da prenesete osećanja usamljenosti, nedostajanja i uopšte poželeti nekome laku noć putem govorne pošte? Iako na to „Metsi“ nisu imali odgovor, i oni su postavljali baš ta pitanja u svojoj pesmi „Answering Machine“. Veliki su bili u tome što su se i oni pitali ista pitanja kao i publika koja ih je slušala. Tu negde u sponi su se i nalazili odgovori.

replacements
(Preuzeto sa http://ballparkdigest.com/)

Pol Vesterberg, vođa benda, uvek je umeo da nađe zanimljivu (mnogo puta i nesvakidašnju) temu koju je umeo da obradi kroz stihove i kroz muziku, koja ne samo da je pratila njegov poetski senzibilitet, već je stvarala ambijent u kojem je i samostalno mogla da pripoveda. Sve govori u prilog tome da Replacements-i nisu bili ‘još neki tamo’ pank bend. Pitanje je uopšte i koliko su ostali (ako ikada) buntovni bend. Glavnog ‘krivca’ možemo naći ponajviše u pomenutom Vesterbergu koji nekako podseća na spoj Pola Velera i Darka Rundeka – sirova energija u paradoksalnoj sinhronizaciji sa gotovo pozorišnim elementima naracije i scenskog nastupa uopšte.

Ovaj tekst će u izvornom pank duhu biti kratak poput pesme od po 1:54s. Čisto kao tizer, trejler. Tretirajte pročitano kao audio-tekstualnu uvertiru u detaljniji tekst koji sledi. Treba znati samo da su tokom svoje karijere kratkog daha vešto pronalazili načine da se istovremeno upucaju u nogu kad god bi se našla prilika da ostvare neki značajniji (komercijalni) uspeh. 1987. bili su izbačeni sa SNL (Saturday Night Live-a) koji inače važi za vrlo liberalnu ekipu ljudi (što zaista i jeste). Nije ih godinama bilo na sceni, međutim, krug se izgleda obrnuo. Autobus koji su čekali ih je ponovo pokupio i krenuli su ‘ispočetka’. Doduše u malo izmenjenijem sastavu i sa viškom kilograma i bora. Bitno je samo da višak energije na sceni nisu istrošili tokom decenijskog posta od sviranja. Čini se da su ga nekako čuvali i sačuvali. O tome gde su nas Replacements-i ostavili i od kog momenta su nam se vratili, u sledećem tekstu. Do tada, uživajte u ‘organizovanom pop pank haosu’ odabranih numera koje su obeležile početak/kraj karijere ove čudne skupine iz Američke države Minesota.

Spot za pesmu “Bastards of Young” su snimili tako što se nisu ni u jednom jedinom kadru pojavili. Celokupan spot je samo odzimiranje zvučnika. Samo jedan od mnogih puta kada su sami sebi svesno sabotirali karijeru. Čisto šege radi.

1
(Preuzeto sa https://www.pinterest.com/lulustpaul/replacements/)

Nastaviće se…

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *