Posle FEST-a: Kako sreća hoće

Režiser: Álex de la Iglesia Scenarista: Randy Feldman Uloge: José Mota, Salma Hayek, Blanca Portillo Álex de la Iglesia je španski reditelj, scenarista i producent, poznat po filmovima Ferpektni zločin,…

RežiserÁlex de la Iglesia

Scenarista: Randy Feldman

UlogeJosé MotaSalma HayekBlanca Portillo

“Kako sreća hoće” – fotografija preuzeta sa: http://peliculas.labutaca.net/

Álex de la Iglesia je španski reditelj, scenarista i producent, poznat po filmovima Ferpektni zločin, Grešna zajednica i Poslednji cirkus, kojim osvaja Srebrnog lava u Veneciji 2010. godine.

Njegov najnoviji film, Kako sreća hoće (La chispa de la vida) je priča o Robertu (Mota), rezigniranom čoveku srednjeg staleža, koji dugo vremena bezuspešno pokušava da se zaposli i materijalno osigura porodicu izuzetno lošeg finansijskog stanja, i koji, u potrazi za hotelom koji evocira najlepša sećanja njegovog života, pronalazi novoizgrađeni muzej, gde doživljava nesreću pri kojoj mu se u mozak zabije gvozdena šipka. Ovim događajem Roberto u trenutku postaje slavan i dobija mogućnost da jednim intervujom zaradi ogromnu količinu novca, koja bi se povećala ukoliko bi preminuo. Od davanja intervjua ga odgovara žena Luiza (Hayek), koja više drži do muževljeve dobrobiti nego materijalne koristi.

Razarajuće grotesknim slikama film podvlači oštru liniju sukoba između kapitalističkog superstar marketinga, čija tržišna politika postavlja izuzetno surova pravila, ali i predstavlja jedini način za preživljavanje, i, duboko ljudskih vrlina, pred koje se postavljaju iskušenja i koje nailaze na stalna preispitivanja. Kolika je vrednost jednog života u svetu mas-medija dramaturški i rediteljski vešto je opisano nadmetanjem za Robertov intervju, kome vrednost podiže senzacija oko njegove potencijalne smrti. U čitavoj ovoj situaciji jasno je da boljitak njegovog zdravstvenog stanja nema nikakvu važnost, kako za medijsku javnost, tako i za njega samog, koji pre svega, želi da se oseća korisnim. Tragičnim završetkom naglašava se prevaga ljudskosti nad konceptom reklamnog biznisa, odnosno, onoga što bi bio modus vivendi današnjice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *