Rediteljske reklame koje ne treba propustiti

Osim što snimaju autorske filmove, poznati reditelji ponekad ulete u marketinške vode. Ne zna se koliko su njihove uvrnute reklame pomogle prodaji proizvoda, ali svakako su uvek zanimljive za gledati.

5. GAP, režija: Spike Jonze

Spajk Džons je nekada bio slavniji po svojim haotičnim pričama nego po romansama sa kompjuterskim programom (Her), pa je i ova reklama za GAP u tom duhu. Nije jasno kako ovo poziva kupce da odu tamo i pazare farmerke, pošto gledamo prodavnicu kako biva demolirana, ali svakako izgleda prilično moćno.  Ako zavidite onima koji su bili deo snimanja i jahali onu lutku, znajte da je to sasvim na mestu.

4. Apple, režija: Ridley Scott

Ridli Skot pravi je ljubitelj Apple proizvoda i to se vidi i u ovoj kultnoj reklami, ali i u njegovoj tvrdnji da je drugi kupac Mac-a u Evropi. Reklama je direktna aluzija na 1984 Džordža Orvela: jezivi bledi ljudi hipnotisano gledaju u ogromni beli ekran i čekaju zanosnu bacačicu čekića da ih spasi. Na kraju reklame, uveravajući glas kaziva da 1984. Apple izbacuje Macintosh i da zbog toga ta godina neće biti kao u Orvelovom romanu. U eri afera o privatnosti korisnika čini se da je to ipak bila velika marketinška laž, ali dobro upakovana.

3. Clean Coal, režija: The Coen Brothers

Dok neki režiseri ne pokazuju proizvod koji reklamiraju (vidi drugo mesto), drugi ga ismevaju. Braća Koen zasnovala su svoju reklamu za sprej za čišćenje na njegovom jako lošem imenu. Tako iz ružne ambalaže izlazi crni sprej koji tera svoje korisnike na kašljanje i ispušta zvuke čišćenja zajedno sa parčićima uglja. I vi biste kupili Clean Coal nakon ove reklame – jer deluje kao  opaka čarolija koja parališe protivnika svojom apsurdnošću.

2. Parisienne People, režija: David Lynch

Proizvođači cigareta Parisienne People poznati su po tome što su angažovali velike režisere da snimaju njihove reklame, pa se tako pre Linča u tome okušao i Godar. Ali ipak, Linča ovde ističemo jer je snimio reklamu, a da nije ni pokazao proizvod. Ipak, za 59 sekundi uspeo je da snimi sve ono po čemu prepoznajemo njegove filmove: ljudi usporeno hodaju, neonke blješte, gejziri izbijaju iz zemlje i najednom se pojavljuje ničim izazvan plamen. Sve odaje utisak natprirodnosti, baš kao što reklami Dejvida Linča i dolikuje.

1. PBS, režija: Errol Morris

Erol Moris je poznati režiser dokumentaraca koji se često fokusiraju na ljudska lica. Upravo je taj pristup primenio uradio  u ovom promo-videu za PBS, s tim što ga je spojio sa odličnom i duhovitom animacijom koja zaslužuje prvo mesto jer uspeva da parira autorskim reklamama poznatih režisera i garantovano izaziva osmeh.

Pogledajte još: manipulativnog Aronofskog, aristokratkinju Kopolu, plavičastog Linča u izmaglici (bonus: Marion Kotijar!), suzoizazivajućeg Džona Kamerona Mičela (bonus: Marion Kotijar, Ijan Mekelen, dobra muzika!). 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *