Posle FEST-a: Ja i ti

Režiser: Bernardo Bertolucci Scenarista: Niccolò Ammaniti, Umberto Contarello, Francesca Marciano, Bernardo Bertolucci Uloge: Tea Falco, Jacopo Olmo Antinori Ja i ti (Io e te) je najnoviji film italijanskog reditelja i scenariste…

RežiserBernardo Bertolucci

Scenarista: Niccolò AmmanitiUmberto ContarelloFrancesca MarcianoBernardo Bertolucci

UlogeTea FalcoJacopo Olmo Antinori

“Ja i ti” – fotografija preuzeta sa: http://spettacoli.blogosfere.it

Ja i ti (Io e te) je najnoviji film italijanskog reditelja i scenariste Bernarda Bertolučija, koga pamtimo po filmovima Konformista,  Poslednji tango u Parizu i Poslednji kineski car.

Bertoluči i ovim filmom ostaje veran detaljnom i prepoznatljivo stilizovanom fokusiranju na intimnu povezanost dvoje ljudi. Ja i ti prati dečaka Lorenca (Antinori) koji, u jeku pubertetske krize identiteta, odlučuje da, umesto odlaska na ekskurziju, nedelju dana provede sam u podrumu svoje zgrade. Njegovu samoću poremeti sestra Olivija (Falco), heroinski zavisnik, diskriminisana i izopštena iz kruga porodice. Olivija pokušava da se skine sa heroina, dok Lorenco odbija svaku vrstu komunikacije sa sestrom. Posle nekog vremena, njih dvoje se zbližavaju i Olivija uspeva da pomogne Lorencu da prevaziđe strah od vezivanja, dok se ona sama, posle svega, vraća heroinskoj zavisnosti.

Ovim filmom, a uz pomoć suptilnih sredstava, gotovo nevidljive režije, nenametljivog i prirodnog stila glume i velike količine upečatljivih detalja, kojima postiže dimenziju istinosti i originalne jednostavnosti, Bertoluči govori o formiranju jedne ličnosti i prevazilaženju unutrašnjih kriza analizirajući nekoliko oprečnih faktora koji na nju utiču – poljuljane porodične i društvene vrednosti nasuprot ostvarivanju bliskosti dvoje srodnika. Dovodeći u intimnu vezu dečaka rastrzanog između stroge i teško probojive zaštite kruga porodice i problema unutrašnjah lomova i samopronalaženja i, s druge strane, jednu, naizgled formiranu, slobodnu i buntovnu ličnost koja živi na margini kako porodice, tako i čitavog društva, otvaraju se raznorodna gledišta, kako na obe ličnosti, kao tako i na probleme koje sobom podrazumevaju. Razbijena je idilična slika porodice i otkrivena manjkavost njenih dometa, rečena istina o njenom licemerju i punoj spremnosti na osudu, pitanje usamljenosti i straha od bliskosti otvoreno u svoj svojoj suštinskoj složenosti, a problem narkomanije i ličnosti zavisne od narkotika dobio svoju zasluženu a generalno retko postavljenu analitičku višedimenzionalnost pred očima širokog gledališta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *